Zorgen voor de veiligheid van andere mensen. Wij geloven daarin .
Eén van de tools om dit te bereiken is het leveren van opleidingen direct op de werkvloer. Deze opleidingen zijn gemaakt met en voor de autoschadeherstelbranche. De opleidingen zijn uniek op basis van het technische niveau, de opbouw in onderwerpen en de wijze van overdracht. Er wordt altijd gedacht vanuit de werking en functionaliteit van de systemen in een voertuig.
Diagnose en Schade
Algemene informatie
systemen van de betreffende automerken en hij/zij zorgt voor een veilig en kundig gerepareerd voertuig. Precies zoals de automobielfabrikant het bedoeld heeft.
Hoe werkt het?
automerken van het betreffende land van oorsprong worden behandeld.
- Duitsland I Audi, BMW – Mini, Mercedes Benz, Porsche
- Duitsland II Ford, Opel, Seat, Skoda, Volkswagen
- Frankrijk Citroen, Peugeot, Renault
- Italië Alfa Romeo, Fiat
- Japan/Korea Hyundai, Honda, Kia, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Suzuki, Toyota
- Zweden, UK, USA, Overig Chevrolet-Cadillac, Jaguar, Land Rover, Mopar, Saab, Tesla, Volvo
Abonnement fabrikanteninformatie
Om te kunnen werken conform de richtlijnen van de autofabrikant is het kunnen raadplegen van de informatie van de autofabrikanten een verplicht onderdeel van de opleiding. Het afsluiten van ten minste één abonnement dient te geschieden via de vestiging waar de deelnemer werkzaam is (conform wetgeving). De opleider kan je hier verder bij helpen.
Per opleiding (Land van Oorsprong) zijn in totaal vier onderwijsblokken met de modules:
Voorzijde (voertuig)
Opfrismodule
- Koelsystemen
- Verlichting (intelligent)
- Motormanagement
- Aandrijving
Achterzijde
- Milieu-gerelateerde systemen
- Hoogvolt systemen
- 48 volt systemen
- Energieverdeling
Binnenzijde
- Exterieur systemen
- Interieur systemen
- Netwerken / communicatie
- Passieve veiligheid
- Communicatie functionaliteiten
Onderzijde
- Actieve veiligheid
- Stuurhulp systemen
- ADAS-systemen
- Onderstel systemen
- Onderstel functionaliteiten
Algemene vakken
Naast deze vakinhoudelijke delen zijn we ook verplicht de algemene vakken te verzorgen.
- Nederlands niveau 2F
- Rekenen niveau 2F
Keuzevakken
- Digitale vaardigheden basis
- Duits in de beroepscontext
- Engels in de beroepscontext A2
- Klantcontact en verkoop
Welk instroomniveau is nodig?
Instroom met niveau 3 is ook zeker raadzaam. Er wordt uitgebreid ingegaan op de nieuwste technieken die enorm interessant zijn voor de deelnemer.
Daarnaast dient de deelnemer werkzaam te zijn in een autoschadeherstelbedrijf.
Hoeveel tijd kost het?
Via deze link vind je een overzicht met de tijdsbesteding van de deelnemer aan de opleiding en waardoor hij/zij niet inzetbaar is voor de werkplaats.
E-Learning
Bij de start van de opleiding krijg de deelnemer toegang tot een e-learning systeem waarin alle opgaven van de lessen, de opvolging, relevante video’s en instructiefilmpjes, e.d. vindbaar zijn. De deelnemer behoudt ook na het behalen van de opleiding toegang tot dit systeem.
En wat nog meer?
- Het diploma wordt behaald in één jaar door het opvolgende lesprogramma en de intensieve contactmomenten.
- Docenten zijn 24 uur per dag beschikbaar voor het beantwoorden van vragen.
- Instructiefilmpjes altijd online beschikbaar.
- Real-time monitoring van deelnemers.
- Bij elk bezoek aan de werkplaats vind een mini-consultancy plaats met advies op belangrijke punten van de organisatie. Denk hierbij aan cultuur, normen en waarden en concreet waarneembare aandachtspunten.
- Continue feedback na een coaching en bezoek op locatie.
- Real-time en op ieder moment inzicht in de vorderingen van de opleiding.
- Herhaling- en kennisabonnement is verplicht om continue op de hoogte te zijn van nieuwe technische ontwikkelingen en systemen.
Subsidie mogelijkheden
Voor de opleiding Diagnose en Schade is het mogelijk in aanmerking te komen voor subsidies. U kunt contact opnemen met de Vereniging AutoTech Alliantie voor meer informatie.
Frontoffice Exclusive
Algemene informatie
Deze opleiding levert in één opleidingsjaar een volwaardige Frontoffice Exclusive expert af, die de reparatiemethode bij intake kan beoordelen en een compleet technisch reparatieplan kan opstellen voor calculatie volgens de richtlijnen van de autofabrikant. De frontoffice medewerker zal zorgdragen voor een eindcontrole, officiële goedkeuring van de reparatie en zorgen voor een veilige en kundige overdracht om de auto officieel vrij te kunnen geven.
Hoe werkt het?
De opleiding Frontoffice Exclusive is onderverdeeld in landengroepen waarin de
automerken van het betreffende land van oorsprong worden behandeld.
- Duitsland I Audi, BMW – Mini, Mercedes Benz, Porsche
- Duitsland II Ford, Opel, Seat, Skoda, Volkswagen
- Frankrijk Citroen, Peugeot, Renault
- Italië Alfa Romeo, Fiat
- Japan/Korea Hyundai, Honda, Kia, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Suzuki, Toyota
- Zweden, UK, USA, Overig Chevrolet-Cadillac, Jaguar, Land Rover, Mopar, Saab, Tesla, Volvo
Abonnement fabrikanteninformatie
Om te kunnen werken conform de richtlijnen van de autofabrikant is het kunnen raadplegen van de informatie van de autofabrikanten een verplicht onderdeel van de opleiding. Het afsluiten van ten minste één abonnement dient te geschieden via de vestiging waar de deelnemer werkzaam is (conform wetgeving). De opleider kan je hier verder bij helpen.
De opleiding Frontoffice Exclusive bestaat uit zes onderwijsblokken met de modules:
Intake/selectiefase
- Inzicht verkrijgen in de competenties en het leermoten van de potentiële deelnemers
Voorzijde
- Voetgangers detectie
- ADAS
- Verlichting systemen
- Koel systeem
Achterzijde
- Energie verdeling
- HV systemen
- 48 Volt (micro hybrid)
- PDC systemen
Tussenaudit
- Audit op Mensen, Middelen, Materialen en Methoden
Binnenzijde
- Passieve veiligheid
- Carrosserie technieken
- Ruit techniek
- Verbinding methoden
- Info- communicatie systemen
Onderzijde
- Aandrijflijnen
- Milieu gerelateerde systemen
- Actieve veiligheid
- Meet technieken (carrosserie/uitlijning)
- Onderstel
Eindaudit
- Audit op Mensen, Middelen, Materialen en Methoden
Voor wie is deze training?
- Schade-Receptionisten (Schadebedrijf)
- Service adviseurs
- Schade adviseurs
- Vestigingsmanagers
- Werkplaatschefs en voormannen
Wat kunnen we verwachten van een AutoTech-deskundige?
- AutoTech-opleiding voor zijn of haar discipline binnen het bedrijf
- Technisch inzicht
- Bewust gedrag en gevolgen kunnen overzien
- NEE kunnen zeggen
- 100% verantwoording durven dragen
- Verplichting kwaliteitsborging
- Verantwoording voor het gehele bedrijf
E-Learning
Bij de start van de opleiding krijg de deelnemer toegang tot een e-learning systeem waarin alle opgaven van de lessen, de opvolging, relevante video’s en instructiefilmpjes, e.d. vindbaar zijn. De deelnemer behoudt ook na het behalen van de opleiding toegang tot dit systeem.
En wat nog meer?
- Het diploma wordt behaald in één jaar door het opvolgende lesprogramma en de intensieve contactmomenten.
- Docenten zijn 24 uur per dag beschikbaar voor het beantwoorden van vragen.
- Instructiefilmpjes altijd online beschikbaar.
- Real-time monitoring van deelnemers.
- Bij elk bezoek aan de werkplaats vind een mini-consultancy plaats met advies op belangrijke punten van de organisatie. Denk hierbij aan cultuur, normen en waarden en concreet waarneembare aandachtspunten.
- Continue feedback na een coaching en bezoek op locatie.
- Real-time en op ieder moment inzicht in de vorderingen van de opleiding.
- Herhaling- en kennisabonnement is verplicht om continue op de hoogte te zijn van nieuwe technische ontwikkelingen en systemen.
AutoTech
De Corridor 13
3621 ZA BREUKELEN
Legal
Privacyverklaring
Algemene Voorwaarden
KvK 81486545
IBAN NL93 RABO 0364127554
BTW NL862112266B01